Izvērtē kredīta nepieciešamību – pareizais lēmums jāpieņem patērētājam

Sabiedrībā valda dziļi un spēcīgi stereotipi par kredītu ņēmējiem un devējiem, īpaši tas attiecas uz ātro kredītu jomu. Taču jāņem vērā, ka gluži kā citās uzņēmējdarbības un klientu attiecībās, arī šajā jomā valda dalīta atbildība starp pakalpojuma sniedzēju un pakalpojuma ņēmēju.

Kredītu sniedzošā institūcija piedāvā informāciju par saviem pakalpojumiem mājaslapā, kā arī klientu servisā. Kredīta potenciālajam ņēmējam ir visas iespējas un tiesības izmantot brīvi pieejamo informāciju, lai izvēlētos sev labāko risinājumu konkrētajā situācijā. Ātrā kredīta sniedzēji ir gana caurspīdīgi savu pakalpojumu klāsta izskaidrošanā, tādēļ būtu negodīgi uz pakalpojumu sniedzēju novelt vainu par patērētāju pieņemtajiem lēmumiem. Pirms kredīta ņemšanas ir svarīgi izvērtēt vairākus faktorus. Ja patērētājs spēj godīgi apsvērt savus turpmākos finansiālos soļus, tad nebaknu kredīts ir lielisks veids, kā veikli atrisināt dažādas situācijas.

Pirmkārt, pirms kredīta pieprasīšanas ir jāvelta laiks un enerģija, lai rūpīgi iepazītos ar kredītiestādes noteikumiem un nosacījumiem. Šim procesam nedrīkst pievērsties pavirši, tas visbiežāk ir vēlāku pārpratumu iemesls. Ar kredīta devēja nosacījumiem iespējams iepzīties interneta vietnēs, tam parasti ir veltītas konkrētas sadaļas. Mūsdienu mājaslapas ir būvētas ļoti strukturēti un ērti – tā, lai klientam nevajadzētu velti meklēt informāciju vairākās sadaļās. Iepazīstoties ar tādiem noteikumiem kā atmaksas termiņi, procentlikmes, maksājumu kavējumu sodi, kā arī citām saistībām, ir iespēja laikus izprast to, kā darbojas pakalpojuma sniedzēju mehānisms. Klientiem ir dota arī iespēja neskaidrību gadījumā sazināties ar klientu servisu gan elektroniski, gan pa telefonu, gan klātienē. Klientam tiek dota iespēja tikt informētam par visiem kredīta saņemšanas etapiem, kā arī atmaksas kārtību. Katra klienta situācija var būt atšķirīga, ņemot vērā kredītvēsturi un atmaksas plānu, tādēļ ir vērts ieguldīt 10-15 minūtes sava laika saziņā ar klientu servisu, lai noskaidrotu sev piemērotāko risinājumu.  Ja klients izmanto sev sniegtās informācijas iespējas, tad ātrā kredīta saņemšanas un atdošanas process kļūst ērts un skaidrs iesaistītajām pusēm, bet sabiedrības iespaids kļūst pozitīvāks. Liec lietā atbildību, zināšanas un iespēju uzdot sev interesējošus jautājumus!